2014. szeptember 24., szerda

Angel Lilith - avagy: Az nem is úgy volt

Kedves olvasó Könyvbarátok!

Szeretném felhívni figyelmeteket egy igencsak figyelemreméltó hölgytagunk blogjára. Számos írása itt olvasható, és biztosra veszem, hogy Nektek is okoz majd mosolyfakasztó perceket. Kérlek hát bennetek ismerjétek meg: Angel Lilith oldalát!


Az nem is úgy volt 2. – Piroska /részlet/

  Az nem is úgy volt…
     De tényleg…
     Kezdjük ott, hogy a Piszkosrózsaszínke sokkal közelebb állna a valósághoz. Anyám eredetileg Hófehérkének nevezett el, és ennek megfelelően is öltöztetett, mígnem egy rosszul sikerült nagymosás keresztül nem húzta az egészet. Apám ugyanis a mosógépben rejtegette a dugiüveg vörösborát. Attól kezdve hívtak – mint említettem is, kissé tévesen – Piroskának.
     Mi egyébként a falu szélén laktunk, öreganyám meg az erdő sark…, vagyis közepén. Egy nap anyám sokadik veszekedését tervezte apámmal, és hogy apám később ezt ne öblíthesse le tudatmódosító folyadékkal, meg engem is eltávolítson a szóváltás idejére otthonról, elküldött mamához az ominózus üveg borral, ami igazából egy üveg vadász volt. Meg persze a kaláccsal, de azt csak álcázásnak szánta, ha esetleg összefutnék valami rendőrrel vagy ilyesmivel út közben.
     Taxira, buszra nem lévén pénzünk, gyalog kellett mennem. Ez végülis nem lett volna probléma, mert az erdészet rendesen takarította az ösvényeket, így el sem tévedhettem. Volna. Ha nem akarok. De éppen arra járt Farkas Jóska, aki nekem már nagyon rég óta tetszett. Mondta, szedjünk virágot. Kérdeztem, van-e nála gumi. Félreértette. Szerencsére. Na, a lényeg az, hogy így egy kicsit elkéstem a mamától. Nem sokat, csak úgy négy-öt órát. Mondtam, Jóskának, nem lesz ez jó, mert öreganyám egyből fel fogja hívni apámat, és akkor megnézhetjük magunkat. Azt mondta, majd ő beszél az öreglánnyal, csak menjek szép lassan, mire odaérek, addigra ő majd mindent elrendez. Hát, nem egészen úgy gondoltam, ahogy később megláttam.
Folytatás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése