2012. november 21., szerda

Tesco - a legkisebb is ámít...

Tegnap kissé jobban pumpálta a vért a szokásosnál az adrenalin az agyamban. Nem elég hogy reggel meg akartak vágni a Spar-ban 250 Ft-tal, hiszen a 150 Ft-os fokhagymát 400-ért vettem meg, mert nem állították át a gépet, hazaérve megpillantottam az új Tescós újságot. Azt olvasgatva felizgatott a hír, amit az új katalógusa ígért, Kindle 5 beépített háttérvilágítással. Na mi lehet ez? Paperwhite? A képen a hófehérke szerepelt 34990 Ft-os árral.
 - Hohó! -Kiáltottam fel. De jó, végre nem kell ez a berendelési hercehurca s meglesz az imádott készülékem fehéren-feketén! Hihetetlennek tűnt számomra egy emberbarátibb ár a webshopok, és egyéb elektronikai áruházak 50-60 ezer forintos árfekvésével szemben.
Talpra magyar! Útrakeltem hát mint a kis Hobbit a gyűrűért, hogy enyém legyen a „drágasszág”!
„Kellemes” éjszakás műszak után, de nem engedett aludni az izgalom, és betelefonáltam még előtte a szegedi áruházba félrerakatni egyet.
Miután beértem mint a déligyümölcs, - délután egykor – odabaktattam vevőszolgálathoz és megvártam míg az unott tekintetű szolgálatban lévő három női egyed közül az egyik potenciálisan foglalkozni kezd velem. A Kindle szóra nem, de az elektronikus könyvolvasóra már tudtak reagálni és elém tették ezt:



Megkérdezték kérek e mást. Egy kapucsínó jólesett volna, de logikai készségemnek köszönhetően kifilóztam, hogy nem erre irányul a dolog, így nem kértem. A hölgy már elkezdte volna a megfejésem anyagi szempontból, amikor is közöltem, hogy esztétikai különbségről van szó.
Nem azt kaptam a valóságban mint amit a fotó ígér. Tárkeresés alkalmával hasonló tapasztalatokkal gazdagodhat az ember.
Ehhez már a hölgy kevés volt úgy gondolta odahívja a férfikollégáját akivel majd megkonzultálhatom a dolgot. Csekély 15 perces várakozás után egy Harry Potter szerű karakter jött oda, miután megmutattam Neki az újságban lévő képet, és a háttérvilágításról szóló szöveget, valamint a kapott terméket megkérdezte: Hol itt a probléma?
Kicsit érdekes volt látni, hogy nem érti, hogy a 69 dolláros reklámos fekete Kindlet kínálják 35 ezerért, leakciózva 45-ről...
Technikai felkészültségét keresve rájöttem, hogy az egész estét ott tölthetnénk, akkor sem érdekelné jobban a dolog, mert azt sem tudta megmondani, hogy reklámos vagy reklámmentes a készülék.
(Rá volt írva angolul.)

Felelősséget nem vállalnak a vásárló megtévesztéséért, azaz a sajtóhibáért. Ez tök jó mert ha meghirdetik, hogy kutyaház ezer Ft, kapsz egy papírcsákót és csak vonogatják a vállukat meg elnézést kérnek. Érdekes dolog ez, szerintem meg legyenek már ennél felkészültebbek, és ilyenkor persze kellene valami kompenzáció. Elképzelem azokat akik hozzám hasonlóan szintén elhitték, hogy paperwhite van a Tescóban és azt kérték karácsonyra a szülőktől, milyen csalódás lesz majd kibontani... Pláne, hogy ha a szülő nem ért hozzá,

Ezután hazajöttem, és mivel belelovaltam magam, hogy megpróbálkozom a Touch/Paperwhite-ra kiadott duokan magyarításával, még akkor is ha sokkal problémásabb mind a K3, K4-es verzió, így feltúrtam a vatera és a teszvesz kínálatát. Majd ráakadtam egy Kindle Touch-ra, ami kedvező áron volt. Már csak haza kell juttatnom és ha minden jól megy kezdetét veszi a Duokan kindle támogatás teljes körű magyarítása.

A történet tanulsága annyi, hogy mindig nézzétek át a blokkot vásárlás után, és kellő technikai felkészülésstéggel vásároltassatok Kindle-t. Ám minden jóban van valami rossz. Ha kellően szemfülesek vagyunk, akkor kevesebb kár ér ebben az anyagi világban. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése