2012. január 1., vasárnap

Mi is az a Duokan?



A DuoKan egy alternatív kezelőfelület a kindle 3-4-re és kindle touch/paperwhite készülékekre ami nem csak kinézetében reformálja meg a könyvolvasási élményt, de új funkciókkal és lehetőségekkel növeli azt! Választható tehát: [[Kindle 3]]-, [[Kindle 4]]-, [[Kindle Touch]]-, [[Kindle Paperwhite]]-ra és megfelelő előkészületekkel [[Kindle DX]]-re is.


DuoKan használatából eredő előnyök:
* A támogatott fájlok listája: [[MOBI]] [[TXT]], [[PDF]], [[EPUB]], [[RAR]], [[ZIP]], [[JPG]], [[BMP]], [[PNG]], [[GIF]], [[TIFF]]
Magyar nyelv, mappa és borítónézet. Logikusabb, letisztultabb rendszerfelület.
* Több testre szabhatóság. Kategóriákat egyszerűen létrehozhatunk, mivel a DuoKan a mappa architektúrát veszi kategóriának. Ennek következtében a mappákban lévő mappa is kategória lehet. Tehát az eredeti rendszerrel szemben, a sima kategóriakezelés mellett, van többszintű kategóriakezelés.
* Sokkal jobban működő PDF olvasó, több lehetőség és korlátok eltüntetése. A sokoldalú PDF kezelésnek köszönhetően, a szöveg alapú PDF-eket egyből átalakítja Kindle olvashatóvá, és változtathatóak a betűméretek és a betűstílus. A kép alapú, szkennelt PDF-eket lehet vágni. Ennek előnyei: kétoldalas PDF-eket ketté lehet vágni, tehát lapozhatóvá lehet tenni. Az egyoldalas, de kisbetűs PDF-eket méretre lehet vágni, ez akkor jó, ha túl nagy a távolság a széleknél. Ezeket nem tudja a gyári, és igen sokszor hasznos funkciók.
* StarDict alapú szótártámogatás
* Több állítható betűtípus, növelhető karakterkészlet, margók finomhangolása
* Egyedi billentyűzetparancsok (Pl. képernyőmentés)
Könnyű kategóriakezelés(a könyvtárszekerezet alapján, amit PC-n hozzunk létre, több mélységig támogatja azt.)
Wifi-FTP kapcsolattal lehet vezeték nélkül, a levegőben könyveket felrakni total commanderrel.
* Annyi betűtípust másolsz egyszerűen rá amennyit akarsz.
* Könyv borító nézet a könyvtárban.
* Egyedi képernyőképek alvó üzemmódban is csak simán felmásolhatóak.

Felhasználói észrevételek: 

Atyaman:
Csak mobit, epubot és pdf-eket próbáltam. Kezdem a negatívval:
- Első körön a mobi és epub formátumú e-könyvek: megnyitáskor hajlamos kicsit lassú lenni. Gondolom az az oka, hogy kiszámolja pontosan mennyi oldalból áll a dokumentum (nem szokványos epubos oldaszám vagy mobis locations/oldalszám), ez az oldalszám ténylegesen azt mutatja mennyit kell a Kindle-ön lapozni. Emiatt a megnyitás után még nem is tudunk oldalszámhoz ugrani, hiszen még számolja.
- A bekezdések formázásának pár fontos részét nem veszi figyelembe. Így a nyitó bekezdések tompa sorairól le kell mondani. Ellenben amiket itt nem vesz figyelembe azokat mi állíthatjuk be (sorköz, bekezdésköz, behúzás) a margókat is mi állítjuk be. Megjegyzés: sem a @page sem a body leírókban megadott margó értékeket nem veszi figyelembe.
A magyar nyelvű könyvekben is használ elválasztást. Nyelvtanilag hibásan, arra pedig nem találtam beállítást, hogy a dokumentum nyelvét és az arra alkalmazott elválasztási szabályokat beállíthassuk. az, hogy az angol helyes-e azt passzolom. (Felsőfokú nyelvvizsga birtokában sincs fogalmam arról, hogyan működik az angolban az elválasztás.) :unsure:
- Csak 5 betűméret van, és ennek a beállításakor nem a saját könyvet mutatja (nyilván, hogy ne kelljen újra számolnia az oldalakat), hanem egy előre definiált oldalon (angol és kínai szöveggel) láthatjuk a méret állítás eredményét. Az igazi gond itt az, hogy ez a szöveg előre definiált méretű, így azt, hogy a mi dokumentumunk, hogy fog kinézni állítás után, ebből nem tudjuk meg, csak ha már rábólintottunk az új értékre.
- A szöveg beállításainak változtatásakor néha újraindult.
- A Text-to-Speech funkció rosszabbul szól.
- Bár wifi van, de nem találtam böngészőt (itt simán lehet, hogy csak én vagyok vaksi). /Én sem találtam, de engem nem is mozgat a böngészés. Kobudera/
- A pozitív oldalon található a zseniális pdf kezelés. Állíthatjuk mekkora margókat vágjon le a könyvből, vagy egy két hasábos oldalt négy részre osztva (állítható hogy hol legyenek az elválasztási vonalak) könnyedén olvashatóvá tehetünk. Le a kalappal, amit lehet a K3-ból azt itt kihozták
- Minden könyv esetében (pdf-ek is) megjegyzi a beállításainkat és legközelebb is úgy nyitja meg, ahogy hagytuk (levágott margók, hasásbok, elforgatás stb.)
- Kötőjeles elválasztás a sorok végén, és a mobi fájlok is teljesen sorkizárttá válnak (az eredeti fw-ben van egy maximális szavak közti távolság, emiatt lehet, hogy egy sor inkább balra zártnak néz ki).
- Bár fentebb írtam, hogy néhány stílusbeállítást felülír, de a beágyazott fontokat nem. Azokat frankón megjeleníti. Edit: tévedtem, minden fontot felülír Gentium Book Basicre. Egyfelől nem kell bajlódni a beágyazással, ha nem akarunk, másfelől ugrik még egy testreszabási lehetőség.
- Százalékosan is mutatja a töltöttséget, de ezt szerencsére akár el is lehet tüntetni (engem pl. zavart, hogy láttam lemenni a százalékokat).
- A progressbar is minimalizálható, így csak pár pixelt foglal a lap alján. Az oldalszámozásnál pedig végül is – a kezdeti számolási időt leszámítva jobban tetszik –, hogy a tényleges lapszámot látjuk.
- A könyvtár sokféleképpen rendezhető, utoljára olvasott vagy feltöltött könyvek, mappa rendszer, tagek (címkék), abc sorrend.
- Állítható értékű partial refresh, azaz csak egy adott lapozási szám után frissíti teljesen a képernyőt (feketébe billenés).
WiFi-FTP adatátvitel.
- Ha valakit érdekel akkor Kobo módira (achivements) láthatunk pár statisztikát (végigolvasott könyvek, lapozás óránként...)

Skuba:
- Fontokat simán lehet telepíteni a DK_System/xKindle/res/userfonts mappába kell másolni őket. (Igaz, csak restartolni kell hozzá a rendszert! Kobudera)


wayne1:
Kezdem a negatívokkal :
- lapozás sebessége, igaz, hogy csak kicsit, de számomra láthatóan lassabban lapoz mint a gyári szoftver
- újraindítás után az időt és a dátumot folyton be kell állítanom
- szótár, szeretnék kicsit jobban megtanulni angolul és gondoltam ehhez majd olvasok angolul. Sajnos a szótárnál elég idegesítő, hogy 1-1 szót ki kell jelölnöm, majd új ablakban megnyitja. A gyári szoftver sokkal jobban kezeli ezt a fent/lent megjelenő kis pop-up ablakokkal
- mobi file-ok rossz kezelése, visszafelé lapozásnál másképp tördel mondjuk ez csak addig idegesített amíg rájöttem, hogy epub-nál nincs ilyen gond
- JPG képet én nem tudtam vele megnézni, csak úgy ha rar-ba tömörítettem. Bár itt lehet, hogy én voltam a béna.
- betűtípus váltásnál és beállításnál először csak a gyári szöveggel jelenik meg amit állítunk, nem látható az olvasott könyvnél csak kilépés után
Pozitív dolgok :
+ % kijelzés sokkal jobb mint a gyári, értem itt az alatt, hogy a gyári szoftnál sokszor 4-5 lapozás után ugrott 1%-ot itt meg tizedesekben is számol
+ sokféle beállítási lehetőség
+ könyvtár kezelés, na ez kegyetlen jó
+ Wifi-FTP ezzel lett teljes az életem :D
+ Scrensaver, ez az egyik aminek nagyon örültem, nagyon jó, hogy JB nélkül tehetem ki a fiaim képeit a kijelzőre :) Az oldaladon olvastam ,hogy probléma az, hogy screensavernél nem frissít mielőtt kirakja mint a gyári szoftvernél. Én ezt úgy oldom meg, hogy mielőtt kikapcsolom belépek a DK_bookstore könyvtárba és innen kapcsolom ki. Mivel ez üres így nem látszanak betűk a képen.
+ behúzás, nagyon jó dolog. A gyárin valamiért nem csinálta ezt nekem. Néha belekavarodtam egy könyvbe, ha új bekezdés kezdődött és hirtelen megkevert, hogy most mi is van.
+ epub esetén oldalt számol, másnak lehet, hogy ez is csak kis dolog, de én szeretem látni, hogy hány oldalt olvastam és még mennyi van hátra
+ tartalomjegyzékre ugrás, ez főleg a mese könyveknél hasznos :)
Ja igen még egy dolog ami rendkívül pozitív. Ha elkezdek olvasni egy könyvet akkor a borító jelenik meg először :) Tudom apróság, de mégiscsak növeli nálam az olvasás élményét :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése